dinsdag 13 juli 2010

Cycle Trend Utrecht aan de start van de 6-de editie van de 1-ste Cothense Zwemloop

Afgelopen vrijdagavond vond de 6-de (& 1-ste internationale) editie van de 1-ste Cothense Zwemloop plaats. Een lekker stukje zwemmen door snelstromend water en een rondje rondom een stel weilanden lopen. Dit jaar onder zeer slechte weersomstandigheden. Het was afzien! Normaliter komt bij de 1-ste Cothense Zwemloop de regen met bakken uit de hemel en kan je door de straten van Cothen zwemmen. Dit keer was er een stralende zon, het was drukkend warm en het water was van dusdanige hoge temperatuur dat zelfs een wetsuit niet was toegestaan, de eerste keer in de historie van de 1-ste Cothense Zwemloop!

De verzamelplek was bij Abrona zorgboerderij de Bossewaard waar we spullen konden achterlaten alvorens onze loopspullen bij de wisselplek te brengen. Bijeengepropt op een platte kar achter een tractor werden we vervoerd naar de start van de 1-ste Cothense Zwemloop.
Met een gangentje van 25km/u werden we naar de start gereden. Best scary want er was alleen een lijntje gespannen waar je je aan beet kon houden.
Zonder brokken bereikten we de startplek waar we met zijn allen op de groepsfoto gingen. 30 mannen en vrouwen waren klaar voor één van de leukste evenementen van het jaar.
Hieronder liggen we met zijn allen te wachten op het startsein. Van enige wedstrijdstress is nauwelijks sprake. Voordringen en eerder vertrekken mag gewoon!
En weg is iedereen. Ik had een prima start en lag meteen in de top 10. Helaas liep mijn zwembrilletje tot 3 x vol water waardoor ik moest stoppen en het ding moest goedzetten. Toch wist ik met weinig training in de armen een hoog tempo aan te houden waardoor ik een aantal cracks wist te verschalken en uiteindelijk een 9-de zwemtijd liet noteren.
De wissel verliep voor mijn doen redelijk vlot en dus kon ik snel aan de afsluitende 5,4 km lopen beginnen. Bij de 1-ste Cothense Zwemloop kan je het loopparcours op 2 manieren ronden: ofwel 4 x rechtsom, ofwel 4 x linksom. Ik koos voor de eerste manier maar ik had beter kunnen kiezen voor de linksomversie want zodoende kon ik niet zien dat een aantal slechtere zwemmers op mij inliepen en mij zo op een achterstand wisten te lopen... :-( Daardoor eindigde ik op een 15-de plaats. Ik heb heerlijk gelopen maar het was jammer dat ik mijn voorsprong die ik opgebouwd had met het zwemmen niet wist vol te houden op de sterkere lopers.
Mijn tijd was uiteindelijk 1:01:46, negen en een halve minuut langzamer dan de winnaar. Afgesloten werd er met een BBQ met veel vlees en drank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten